Manažment inteligentnej domácnosti umožňuje IoT zariadeniam komunikovať, automatizovať procesy a byť riadené z jedného zdroja, ako je inteligentný asistent alebo mobilný telefón.
Čo je to manažment inteligentnej domácnosti?
Manažment inteligentnej domácnosti je forma správy zariadení zameraná na spotrebiteľov, ktorá poskytuje platformu na monitorovanie a správu iných spotrebiteľských zariadení internetu vecí vrátane termostatov, svetiel, bezpečnostných systémov a spotrebičov. Umožňujú inteligentným zariadeniam komunikovať, vymieňať si údaje a byť ovládané softvérom tretích strán, pričom pre spotrebiteľa poskytujú čisté a konzistentné rozhranie, cez ktoré je možné pristupovať a ovládať viacero zariadení.
Návrh hodnoty
Interoperabilita a jednoduchosť použitia sú obrovským predajným bodom pre spotrebiteľov, ktorí chcú pridať do svojho inteligentného domu. Podľa štúdie spoločnosti Parks Associates z roku 2018 75 percent spotrebiteľov, ktorí si plánovali kúpiť inteligentné domáce zariadenie, uviedlo, že je nevyhnutné, aby ich zariadenie bolo interoperabilné s ich existujúcimi a budúcimi zariadeniami. Spotrebitelia hľadajú zariadenie, ktoré nielen „funguje“, ale funguje aj so všetkým, čo už otvoria.
To je miesto, kde prichádzajú na rad riešenia pre správu inteligentnej domácnosti. Výber správnej platformy správy inteligentnej domácnosti zaisťuje, že váš produkt je kompatibilný s existujúcimi a doplnkovými produktmi na trhu, môže vašim používateľom znížiť bolesti hlavy pri prvej inštalácii a vzbudzuje dôveru, že vaše zariadenie bude bude naďalej podporovaná, dokonca aj roky po jej prvom zakúpení.
Hoci väčšinu zariadení pre inteligentnú domácnosť možno ovládať prostredníctvom aplikácie a nevyžadujú systém správy alebo rozbočovač, riešenia správy inteligentnej domácnosti umožňujú používateľom ovládať mnoho zariadení z jedného rozhrania a automatizovať procesy a rutiny, ktoré využívajú viaceré zariadenia – takmer všetky najúžasnejšie časti inteligentného domu. Používatelia môžu napríklad vytvárať automatizované procesy, ktoré zhasnú svetlá, keď je televízor zapnutý, alebo zníži termostat a rozsvieti svetlo na predných dverách, keď sú dvere odomknuté.
Ako to funguje
Platformy na správu inteligentnej domácnosti môžu mať formu fyzických centier, ako sú inteligentné reproduktory Google a Amazon alebo centrum SmartThings od Samsungu, alebo môžu byť vstavaným softvérovým riešením, ktoré poháňa samotné zariadenie a umožňuje mu komunikovať s ostatnými, ako je internet vecí od SoftwareAG. integračná platforma.
Inteligentné domáce rozbočovače slúžia na rovnaký účel ako starí telefónni operátori. Počúvajú údaje z rôznych zariadení, prekladajú ich do správneho protokolu a odovzdávajú ďalej. Alebo, ak vydávajú príkazy, sú schopné prenášať údaje spôsobom, ktorému každé zariadenie porozumie a bude s ním môcť konať. Väčšina rozbočovačov podporuje viacero komunikačných protokolov, často vrátane Z-Wave, Zigbee, Wifi a Bluetooth, čo znamená, že dokážu bez problémov komunikovať správy medzi zariadeniami pomocou ktoréhokoľvek z týchto protokolov.
Kľúčové výhody správy inteligentnej domácnosti
- Umožnite zariadeniam inteligentných domácností komunikovať, vymieňať si údaje a spúšťať akcie založené na sebe, a to napriek rôznym výrobcom a značkám.
- Automatizujte procesy a vytvorte plány, ktoré zapájajú viacero zariadení.
- Získajte prístup k rôznym zariadeniam bez ohľadu na ich značku z jedného rozhrania – používatelia sa tak nemusia učiť a spravovať viacero aplikácií, aby mohli spravovať a prevádzkovať svoju inteligentnú domácnosť.
Zaujal vás tento článok? Prečítajte si viac o IoT Automatizácii na tomto odkaze.